پت چیست ؟

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text text_larger=”no”]

کاربردها و صنایع استفاده کننده از پت کدامند؟

با توجه به ویژگی های مثبت فراوان این محصول از آن در اغلب صنایع می توان استفاده نمود؛ استفاده جهانی از پت در زمینه های مختلف، این پلاستیک را از ارزش بالایی برخوردار کرده است.

  • صنعت بسته بندی : پلاستیک پت به جهت فاکتورهای پایداری در برابر گرما، قیمت و غیر سمی بودن در صنعت بسته بندی برای مواد و وسایل بهداشتی، دارویی و آرایشی استفاده می شود.
  • صنعت غذایی : این ماده به علت اثر نداشتن در مزه و غیر سمی بودن در صنعت غذایی برای تولید انواع بطری ها، انواع بسته بندی آب معدنی، نوشابه ها، نوشیدنی ها، بسته بندی برای روغن ها و… استفاده می شود. علاوه بر این بطری پت بهداشتی، قوی، مقاوم در برابر میکرو ارگانیسم های آلاینده بوده، با غذا و نوشیدنی واکنش نمی دهد و از نظر بیولوژیکی نیز تخریب نمی شود.
  • صنعت نساجی : این ماده در صنعت نساجی با نام پلی استر شناخته می شود و در زمینه فرشبافی، تولید کیسه خواب و تولید پوشاک استفاده می شود.
  • همچنین در ساخت فیلم های عکاسی، تهیه الیاف پیوسته BCF، نخ صنعتیStaple ، POY نیز کاربرد دارد.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text text_larger=”no”]

پلاستیک پت PET چیست؟

پت که مخفف پلی اتیلن ترفتالات است ، نوعی پلی استر می باشد. پلاستیک پت به دلیل بی خطر و غیر سمی بودن برای انسان ها به عنوان پلاستیک پاک نیز شناخته می شود. از این نوع پلاستیک در تولید ظروف جهت بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی ها ، محصولات مراقبت شخصی و بسیاری دیگر از محصولات مصرفی استفاده می شود؛ گرچه بیشترین استفاده از بطری پت خصوصا در ایران به دلیل سازگاری با بدن در بطری آب و سایر بطری های نوشیدنی است.

چرا تولیدکنندگان علاقمند به استفاده از پت PET برای بسته بندی هستند؟

علت تقاضای بالا برای این فراورده، ارزشمند بودن آن است زیرا محکم و در عین حال سبک می باشد.همچنین مقرون به صرفه و مقاوم در برابر خرد شدن است. با توجه به مضر نبودن این مواد و به دلیل مقاومتشان در برابر دما، مقاوم بودن در برابر شکستگی و نفوذ گاز تولید این محصولات روز به روز در حال افزایش می باشد.

ایمنی پت PET برای صنایع غذایی ، نوشیدنی ، مراقبت شخصی ، دارویی و کاربردهای پزشکی توسط مقامات بهداشتی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. این نوع پلاستیک که به عنوان پلاستیکی مطمئن و منعطف در جهان شناخته می شود بیشترین درصد پلاستیک های بازیافتی جهان را تشکیل می دهد. تنها نکته ی قابل تامل در این باره حجم بالا و تجزیه ناپذیری آن در زمان کم است.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column][vc_single_image image=”1342″ img_size=”” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

7 مزیت استفاده از پت PET چیست؟

  • قیمت : هزینه پایین آن نسبت به سایر کالاهای مشابه برای بسته بندی از دلایل محبوبیت این بطری هاست.
  • وزن و شفافیت : سبک وزن بودن که قابلیت حمل آسان را نیز فراهم می کند در کنار شفافیت از دیگر عوامل مثبت آن است.
  • بررسی سمی بودن : پلاستیک های پت PET به لحاظ بیولوژیکی خنثی می باشند. به همین سبب جلد و بسته بندی مطمئن و بی خطری برای انسان ها می باشند. این مواد درصورت استنشاق، لمس و بلع توسط انسان ها و حیوانات خطرناک نمی باشند.
  • قابلیت بازیافت : از مزیت های پت قابلیت بازیافت و تبدیل این مواد به مواد دیگر است. همچنین بازیافت این بطری ها در اندازه های بسیار بالا ، باعث می شود تا صنایع پتروشیمی در تهیه و تولید مواد اولیه صرفه جویی نمایند.
  • کمک به کاهش گازهای گلخانه ای : در تولید بطری پت، دیوکسین (آلاینده پایدار محیط زیست) آزاد نمی شود. مجموعه های بازیافت کننده در مقایسه با کسانی که برای اولین بار این مواد را تولید می کنند زحمت کمتری می کشند، همینطور در اثر بازیافت این محصولات گازهای گلخانه ای نیز کمتر تولید می شوند.
  • ایمنی : سازمان غذا و دارو به این محصولات نمره قبولی در ایمنی را داده است و علت آن استفاده نکردن از فلزات سنگین به عنوان کاتالیزور می باشد.در تهیه  آن از موادی نظیر اکسید آنتیموآن غیرفلزی استفاده می شود که خطر کمتری داشته و سلامت تولید کننده و مصرف کننده را به خطر نمی اندازد.
  • مقاومت در برابر دما : بطری پت نه تنها در برابر شست و شو و استفاده مجدد مقاوم است بلکه مجاورت آن با گرمای ماکروفر و نور خورشید نیز مشکلی ایجاد نمی کند. به طور کلی بطری پت میتواند در دمای بین 120 درجه سانتی گراد تا حدود 115 درجه سلسیوس استفاده شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][woodmart_button style=”3d” shape=”semi-round” woodmart_css_id=”611cbb48bf146″ title=”برای تهیه ی انواع ظروف پت با مجموعه ی مه پلاست از طریق صفحه تماس با ما در تماس باشید.” link=”url:https%3A%2F%2Fmahplast.com%2F%25d8%25aa%25d9%2585%25d8%25a7%25d8%25b3-%25d8%25a8%25d8%25a7-%25d9%2585%25d8%25a7%2F|title:%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%85%D8%A7||” full_width=”no” button_inline=”no”][/vc_column][/vc_row]