ظرف دارو گیاهی

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

ظرف دارو گیاهی چیست؟

ظرف دارو گیاهی مناسب ابزاری اساسی برای سازماندهی و نگهداری داروهای گیاهی است. بیشتر مردم ایران برای درمان بیماری های خود از دارو های گیاهی استفاده می کنند اما نگهداری آنان با همان خواص اولیه یکی از دغدغه های اصلی شده است . این مقاله شما را با انواع ظرف دارو گیاهی آشنا می کند و مزایا و معایب هر کدام را بررسی می کند.[/vc_column_text][vc_single_image image=”1619″ img_size=”” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

انواع ظرف دارو گیاهی

  1. بطری های شیشه

گیاهان بهتر است در بطری های شیشه ای ، ترجیحاً در رنگ های تیره تر ، نگهداری شوند. شیشه ها ایده آل هستند زیرا مهر و موم هوا را فراهم می کند و در عین حال به گیاهان اجازه می دهد تنفس کنند. شیشه ی تیره رنگ از آنجا که جلوی نور خورشید را می گیرد و از آسیب دیدن گیاهان در اثر نور خورشید جلوگیری می کند ، بهتر است. اگر دارو گیاهی خود را در یک منطقه تاریک نگهداری می کنید ، شیشه شفاف به خوبی کار خواهد کرد. می توانید از شیشه های شفاف استفاده کنید و آن ها را در یک کابینت نگهداری می کنید.

ظروف شیشه ای همچنین این مزیت را دارند که می توانید درون آن ها ببینید ، و پیدا کردن آنچه را که در هنگام تهیه داروهای گیاهی به دنبال آن می گردید بسیار راحت تر می کند. علاوه بر ظروف شیشه ای که ضد آب باشد ، برای چسباندن روی شیشه ها به برچسب هایی نیز احتیاج دارید. این مرحله کوچک اما موثر به شما کمک می کند تا اطلاعاتی را که در داخل شیشه ها قرار دارد ، پیگیری کنید.

نام گیاه را بر روی برچسب و همچنین تاریخ را بنویسید ، و برچسب را در قسمت بیرونی شیشه یا درپوش بچسبانید ، هر کجا که بهتر ببینید که یک برچسب آسان و زیبا ایجاد می کند. همانطور که داروخانه می داند چه گیاهی چه خواص و قدمتی دارد ، شما هم دقیقاً می دانید که چه گیاهانی دارید و چه قدمتی دارند.

  1. ظروف پلاستیکی

ظروف پلاستیکی ، به دلیل شفافیت، وزن سبک ، مقاومت بالا و استحکام بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین بهترین و مقرون به صرفه تر هستند و به راحتی یافت می شوند. این نوع از ظرف دارو گیاهی از تنوع بالایی در اندازه و طرح برخوردار است که تاثیر بسیاری بر فروش و صادرات دارو گیاهی گذاشته است . نکته منفی این است که مواد پلاستیکی هیچ جریان هوای خوبی ایجاد نمی کنند ، بنابراین گیاهان را برای مدت طولانی تازه نگه نمی دارد. علاوه بر این ، پلاستیک می تواند بر بو و طعم گیاهان تأثیر بگذارد.

پلاستیک همچنین حاوی مواد شیمیایی است که می تواند بر کیفیت گیاهان شما نیز تأثیر بگذارد. اگر استفاده از پلاستیک را انتخاب کردید ، فقط برای مدت کوتاهی از آن استفاده کنید. اگر می خواهید گیاهان را به مدت طولانی نگهداری کنید ، این یک راه حل طولانی مدت نیست. اگر هزینه برای شما مهم است ، از ظروف پلاستیکی شروع کنید و وقتی بودجه شما اجازه می دهد ، بطری شیشه را اضافه کنید.

  1. بطری های گرد

این بطری های آزمایشگاهی گرد و گردن مخروطی و دهان کوچکی دارند. آنها معمولاً با شیشه های رنگی ساخته می شوند تا از محتویات آن در برابر نور محافظت کنند (کهربا و رنگ کبالت معمول است) ، اما در شیشه های شفاف نیز موجود است. اندازه بطری معمولاً از 5 میلی لیتر تا 32 اونس کوچک است. بطری های گرد بوستون برای ذخیره و توزیع داروهای گیاهی مایع مانند: تنتور،  روغن و سرکه های دم کرده ، اکسیرها ، شربت ها ، اکسیمل ها ، اسانس های گل ، هیدروسول ها و روغن های اساسی ایده آل است.

تنتورها معمولاً به صورت 1 اونس یا 2 اونس با درپوش قطره چکان استفاده می شوند ، در حالی که شربت ها در بطری های 2 یا 4 اونسی قرار می گیرند. روغنهای اساسی معمولاً در بطریه ای ½ اونس و 1 اونس فروخته می شوند و برای توزیع قطره قطره روغن از یک کاهنده استفاده می کنند.

  1. ظرف فلزی

این ظرف طرفداران خاص خود را دارد، در بازار های بین المللی این ظرف جز پر فروش ترین ظرف دارو گیاهی است، که در طرح ها و اندازه ها متفاوتی تولید می شوند.

  1. پاکت لمینت

یکی دیگر از انواع ظرف دارو گیاهی پاکت لمینت است که از کاغذ گلاسه تولید شده است . این پاکت با پوششی که رو آن ایجاد شده مقاومت بالایی دارد و همچنین در اندازه های مختلفی تولید می شود .

  1. ظرف مقوایی

پاکت های مقوایی قدیمی ترین ظرف دارو گیاهی است که قیمت ارزانی دارد و در اندازه و مدل های مختلفی تولید می شوند . همچنین تولید کنندگان دارو های گیاهی می توانند بر حسب نیاز خود اندازه دلخواه را سفارش بدهند.

  1. جعبه های چوبی

این جعبه ها طرح های زیبایی دارند و در مدل ها و اندازه های متفاوتی وجود دارند به همین دلیل قیمت آن ها متفاوت است . همچنین این جعبه ها را به دلیل طراحی خاصی که دارند به عنوان کادو هم رایج است .

بهترین ظرف دارو گیاهی کدام است ؟

انواع مختلفی از پرف دارو گیاهی وجود دارد اما اینکه کدام نوع کیفیت محصولات را جفظ می کند بسیار مهم است. هر کدام از ظروف چوبی ، مقوایی، فلزی، شیشه ای، پلاستیکی مزایا و معایب خود را دارند. در ظرف های شیشه ای شفاف نور به راحتی عبور می کند. در ظرف پلاستیکی اسانس و گیاهان معطر جذب ظرف می شوند و تبدیل دی اکسید کربن و اکسیژن صورت می گیرد. ظرف مقوایی استحکام کافی را ندارد و تبادل رطوبتی شکل می گیرد.

به طور کلی دارو گیاهی که بو و رطوبت را جذب می کنند بهتر است در ظروف فلزی نفوذ ناپذیر استفاده شوند و گیاهان اسانس دار بهتر است در ظرف شیشه ای یا پلاستیکی در از نور خورشید نگهداری شوند.

ویژگی ظرف دارو گیاهی

  • دارای برچسب مشخصات
  • مقرون به صرفه
  • مقاوت بالا
  • زیبایی ظاهر
  • کیفیت مناسب
  • اندازه کافی
  • واکنش ندادن

ظرف دارو گیاهی را از کجا بخریم ؟

فروشگاه های زیادی برای خرید ظرف دارو گیاهی ویژه وجود دارد. آنچه باید بدانید این است که بهترین قیمت برای محصولات مختلف متفاوت است به طور کلی ، خرید عمده در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود ، اما اگر خرید 6 بطری زیاد است ، ممکن است هزینه زیادی را برای خرید به صورت تکی بپردازید.

چرا داروهای گیاهی مورد توجه قرار می گیرند؟

به نظر می رسد در سطح جهانی داروی گیاهی شناخته شده است این امر تأثیر گیاهان بر بهبود بیماری را نشان می دهد که با اهداف پیشگیری از بهداشت عمومی مطابقت دارد. تقریباً از هر 10 نفر ایرانی 5 نفر از چای های گیاهی ، پودرها ، کپسول ها ، اکسیر گیاهی استفاده می کنند. اشتیاق برای بازگشت به روشهای طبیعی تر سال به سال افزایش می یابد. دلایل زیادی وجود دارد که افراد داروهای گیاهی را انتخاب می کنند.

برخی از آنها ، برای دوری از اثرات دارو های شیمیایی در راز مدت ، و تداوم روش های سنتی به دنبال داروهای طبیعی تر می گردند. برخی دیگر به دنبال داروهایی به اصطلاح کلاسیک و گزینه ای موثر و غیر اعتیاد آور هستند. داروی گیاهی با استفاده از درمان های طبیعی بیماری های مختلفی را درمان می کند و حتی عوارض جانبی ناخواسته یک درمان مبتنی بر داروی شیمیایی می تواند با داروهای گیاهی کاملاً درمان شوند. می توان گفت اکثر افرادی که خود را با گیاهان درمانی معالجه می کنند دنبال جایگزینی برای دارو شیمیایی هستند. به همین دلایل است که بازگشت به روش های سنتی درمانی بسیار رایج شده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][woodmart_button style=”3d” shape=”semi-round” woodmart_css_id=”611cbb48bf146″ title=”برای تهیه ی انواع ظروف پت با مجموعه ی مه پلاست از طریق صفحه تماس با ما در تماس باشید.” link=”url:https%3A%2F%2Fmahplast.com%2F%25d8%25aa%25d9%2585%25d8%25a7%25d8%25b3-%25d8%25a8%25d8%25a7-%25d9%2585%25d8%25a7%2F|title:%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%85%D8%A7||” full_width=”no” button_inline=”no”][/vc_column][/vc_row]