انواع بطری پلاستیکی چیست؟

بطری های پلاستیکی با توجه به پلاستیکی که از آن تولید شده اند دارای خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوتی هستند و به همین خاطر برای کاربردهای متفاوتی نیز استفاده میشوند.در ادامه به اختصار درباره انواع بطری پلاستیکی توضیح میدهیم.

1.بطری پلی اتیلن پرچگال

 

بطری پلاستیکی پلی اتیلنی

پلی اتیلن پرچگال به دلیل ساختار شیمیایی اش بسیار قوی تر و مستحکم تر از پلی اتیلن ترفتالات (پت) است.از این نوع پلی اتیلن معمولا در بسته بندی های بطری های دارویی،بطری شامپو،گالن های نوشیدنی ها و بطری شیر استفاده میشود.

مزیت دیگر پلی اتیلن پرچگال این است که علاوه بر اینکه بازیافت پذیر است همچنین از پت نسبتا پایدار تر است.به همین خاطر برای نوشیدنی ها گزینه ایمن تری است و همچنین برای بسته بندی دارویی و غذایی.

 

برای سفارش انواع بطری پلی اتیلن با ما در تماس باشید.مدیر فروش :۰۲۱۴۴۸۱۲۴۹۹

 

 

 

2-بطری پت

پت با کیسه پلاستیکی که معمولاً در سوپر مارکت می بینیم فرق دارد. PET به دلیل توانایی قوی در جلوگیری از ورود اکسیژن و خراب کردن محصول در داخل ، بیشتر برای اهداف بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می شود. همچنین بطری پت به جلوگیری از بیرون آمدن دی اکسید کربن در نوشیدنی های گازدار کمک می کند.(مقاومت بالایی در برابر نفوذ گازها دارد)

اگرچه به احتمال زیاد PET قابل بازیافت است ، اما این نوع پلاستیک حاوی تری اکسید آنتی بادی است – ماده ای که به عنوان یک سرطان زا در نظر گرفته می شود – قادر به ایجاد سرطان در یک بافت زنده است. هرچه مایع در ظرف PET بیشتر باقی بماند ، احتمال انتشار آنتیموان بیشتر است. دمای گرم داخل اتومبیل ها ، گاراژها و انبارهای محصور نیز می تواند باعث آزاد شدن ماده خطرناک شود.

برای خرید انواع بطری پت  و پت دارویی با ما در تماس باشید.مدیر فروش :۰۲۱۴۴۸۱۲۴۹۹