مراحل تولید بطری های یکبار مصرف از صفر تا صد

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

تولید بطری یکبار مصرف پلاستیکی صادرات ظروف پلاستیکی

به طور کلی بطری پلاستیکی، به دو نوع بطری پت و  بطری پلی اتیلن تقسیم می شود. بطری هایی که بیشتر در حیطه تولید و بسته بندی بعضی از مایعات خوراکی و هم چنین مواد شیمیایی به کار می روند، بطری های پلی اتیلن نامیده می شوند که تولید بطری یکبار مصرف پلاستیکی به وسیله دستگاه پلاستیک بادی صورت می گیرد. نوع دیگر بطری که پت نامیده می شود، آن دسته از بطری هایی هستند که بیشتر در صنعت تولید و بسته بندی دوغ، آب معدنی، نوشابه های گازدار، ماء الشعیر، دوغ گازدار و … کاربرد دارند. صادرات ظروف غذایی

خط تولید بطری مربوط به بطری های پت برخلاف خط تولید بطری های پلی اتیلن دستگاه های مختلفی دارد. برای تولید این بطری باید مراحل چندگانه ای طی شود و هر دستگاه موظف به انجام یکی از این مراحل است.

صادرات ظروف پلاستیکی ، صادرات ظروف غذایی[/vc_column_text][vc_single_image image=”1556″ img_size=”” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

اصلی ترین خط تولید بطری یکبار مصرف پلاستیکی مربوط به خط تولید بطری آب معدنی و خط تولید بطری نوشابه می باشد. این خطوط فقط در زمینه تولید درب بطری با هم متفاوت هستند. درب بطری های مربوط به نوشابه و نوشیدنی های گازدار باید گازبند داشته باشند، در حالی که درب بطری آب معدنی نیازی به داشتن گازبند ندارد.

در حال حاضر شرکت ها و کارخانه هایی وجود دارند که فقط در زمینه تولید درب بطری، به ویژه درب بطری گازبند مشغول به فعالیت می باشند. هم چنین بسیاری شرکت ها اقدام به تولید و فروش درب بطری آب معدنی نموده اند.

مراحل تولید بطری های یکبار مصرف از صفر تا صد به چه صورت است؟

در حقیقت کلیه بطری هایی که برای بسته بندی نمودن نوشیدنی هایی از قبیل؛ دوغ، آب معدنی، نوشابه های گازدار، ماء الشعیر، دوغ گازدار، آب اکسیژنه و … کاربرد دارند، پت نامیده می شوند. این بطری ها سایزبندی مختلفی دارند و در حجم های ۲۵۰ سی سی، ۵۰۰ سی سی، یک لیتر و یک و نیم لیتری، چهار لیتری و چه بسا در حجم های بیشتری تولید می گردند. بطری های یکبار مصرف پلاستیکی معمولا طی مراحل مختلفی به تولید می رسند.

فرآیند تولید بطری یکبار مصرف پلاستیکی به این صورت می باشد که ابتدا مواد اولیه به وسیله مواد کش وارد گازگیر می شوند و بعد از انجام گازگیری به داخل قیف دستگاه تزریق پلاستیک رفته و وقتی که به وسیله سیلندر ماردون دستگاه تزریق پلاستیک، به قالب تزریق شدند و بعد از آن که محصول مورد نظر داخل قالب به وسیله چیلر سرد و خنک شد، گیره دستگاه باز می شود و پره های گیره محصولاتی که تولید شده اند و به مرحله خنک شدن رسیده اند را از داخل قالب خارج می کند. پس از آن، مرحله بعدی تولید بطری پلاستیکی آغاز می شود.صادرات ظروف غذایی ، صادرات ظروف پلاستیکی

دومین مرحله در تولید بطری یکبار مصرف پلاستیکی، باد کردن پریفرم هایی می باشد که به وسیله دستگاه تزریق پلاستیک تولید می شوند. در واقع پریفرم، لوله ای پلاستیکی می باشد که از ماده اولیه PET تولید می شود و اندازه، وزن و ابعاد گوناگونی دارد. دستگاه بادکن پریفرم را حرارت می دهد و بعد به وسیله هوای تولید شده توسط کمپرسور هوا، پریفرم را شبیه به قالبی در می آورد که روی خود نصب شده باشد.

برای تولید بطری یکبار مصرف پلاستیکی به دستگاه تزریق پریفرم و یا دستگاه تزریق پت نیاز می باشد. نخستین مرحله در تولید بطری پلاستیکی و یا پت، با استفاده از دستگاه تزریق پت انجام می شود. این دستگاه تحت عنوان دستگاه تزریق پلاستیک پت زن نیز شناخته شده است.

معرفی کامل انواع دستگاه های تولید بطری یکبار مصرف پلاستیکی

صادرات ظروف غذایی ، صادرات ظروف پلاستیکی

در خط تولید بطری یکبار مصرف و یا پت، ماشین آلات و دستگاه هایی از جمله؛ دستگاه تولید پریفرم و یا دستگاه تزریق پریفرم پت، دستگاه بادکن پریفرم و یا دستگاه بادکن پت و هم چنین دستگاه تولید درب بطری وجود دارد.

  • دستگاه تزریق پریفرم

صادرات ظروف غذایی ، صادرات ظروف پلاستیکی

دستگاه تزریق پریفرم پت به معنای همان دستگاه تزریق پلاستیک می باشد. تنها تفاوت این دستگاه با دستگاه تزریق پلاستیک بیشتر در سرعت کار کردن دستگاه، شاسی بزرگتر، الکتروموتور، سیلندر و ماردون می باشد. دستگاه تزریق پریفرم پت می تواند با توجه به قالبی که دستگاه دارد، بطری هایی با حجم ۲۵۰ سی سی، ۵۰۰ سی سی، یک لیتر و یک و نیم لیتری، چهار لیتری و چه بسا در حجم های بیشتری تولید نماید.

نحوه کار کردن دستگاه برای تولید بطری آب معدنی و نوشابه ها یکسان می باشد. این دستگاه از جمله اصلی ترین و مهم ترین دستگاه های صنعتی به حساب می آید و بدون استفاده از این دستگاه پریفرم تولید نمی شود تا باقی مراحل به وسیله دستگاه بادکن پریفرم انجام شود.

صادرات ظروف غذایی ، صادرات ظروف پلاستیکی

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][woodmart_button style=”3d” shape=”semi-round” woodmart_css_id=”611cbb48bf146″ title=”برای تهیه ی انواع ظروف پت با مجموعه ی مه پلاست از طریق صفحه تماس با ما در تماس باشید.” link=”url:https%3A%2F%2Fmahplast.com%2F%25d8%25aa%25d9%2585%25d8%25a7%25d8%25b3-%25d8%25a8%25d8%25a7-%25d9%2585%25d8%25a7%2F|title:%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%85%D8%A7||” full_width=”no” button_inline=”no”][/vc_column][/vc_row]