ظروف قطره چکان

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

معرفی بطری قطره چکان

ظروف قطره چکان نگهدارنده هایی هستند که برای پخش مقدار کمی مایع (یک قطره) در یک زمان استفاده می شوند. برای استفاده از قطره چکان، به سادگی قسمت لاستیکی پیپت را فشار داده و رها کنید تا مایع به داخل پیپت شیشه ای کشیده شود. سپس به آرامی قسمت لاستیکی را فشار دهید تا مایع به صورت قطره ای ریخته شود.[/vc_column_text][vc_single_image image=”1514″ img_size=”” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]کاربرد قطره چکان چیست؟

بطری قطره چکان در صنایع مختلفی مانند پزشکی، آرایشی و… کاربرد دارد. این ظروف برای نگهداری روغن‌های ضروری، روغن‌ ابزارهای الکترونیکی یا بخار پز، سرم‌ها، روغنهای شاهدانه، داروها، لوازم آرایشی، اسانس ها و… بطریهای مناسبی هستند.

 

انواع بطری و پیپت قطره چکان در کدام صنایع مورد استفاده قرار می گیرند؟

بسته به نیاز کاربر و هدف استفاده از بطری، طیف وسیعی از انواع بطری قطره چکان وجود دارد. علاوه بر تفاوت در نوع جنس، مدل های مختلفی از بطری و پیپت نیز تولید می شود. نوعی از بطری های پلاستیکی که مصرف دارویی دارند مانند قطره های بینی یا پلاستیکی پیپت جداگانه ندارند. نوع دیگری از این بطری ها دارای پیپت جداگانه هستند که به صورت درب روی بطری پیچ می شوند. قبل از خرید بطری قطره چکان، مطمئن شوید که کدام یک از اینها برای شما مناسب است.

همانطور که گفته شد پیپت ها در آزمایشگاه ها و پزشکی نیز کاربرد دارند؛ هنگامی که کاربر نیاز به برداشت میزان دقیقی از مایع مورد نظر دارد از پیپت درجه بندی استفاده می کند. پیپت های مدرج برای مصارف پزشکی و دارویی مفید هستند. در گذشته تنها پیپت های شیشه ای درجه بندی می شدند. امروزه، پیپت های مدرج به صورت پلاستیکی نیز عرضه می شوند. آنها بیشتر در زیست شناسی و شیمی استفاده می شوند. این پیپت‌ ها برای محلول ‌های آبی طراحی شده‌ اند، اما برای استفاده با حلال‌ های آلی که ممکن است پلاستیک را حل کنند، توصیه نمی ‌شوند. گفتنی است که هر دو نوع آن قابل استریل می باشد.

بطری و پیپت های قطره چکان از چه جنسی تولید می شوند؟

بطری قطره چکان و پیپت ها از دو جنس شیشه و پلاستیک تولید می شوند؛ و هر یک در موارد متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند.

بطری های شیشه ای در آزمایشگاه ها کاربرد زیادی دارند، آنها همچنین برای روغن ها و داروهای خوراکی مناسب ترند. با این وجود نمی توان از وزن سنگین تر و شکنندگی بالاتر آنها صرفه نظر کرد.

در نوع پلاستیکی، طیف وسیعی از مواد پلاستیکی در ساخت آنها به کار می رود. پلی اتیلن به سبب خاصیت آنتی باکتریال گزینه مناسبی است. پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یک رزین مقاوم در برابر ضربه است در حالی که پلی اتیلن کم چگالی (LDPE) مشابه، اما شفاف تر بوده و فشرده شدن آن آسان تر است. پلی اتیلن ترفتالات (PET) مستحکم است و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.

رنگ های مختلف بطری قطره چکان چه تفاوتی دارند؟

چهار گزینه رایج شیشه های رنگی برای بطری قطره چکان ها وجود دارد:

  1. کهربایی یا قهوه ای
  2. شفاف
  3. کبالت آبی
  4. سبز

در مواردی که احتمال دارد مواد در اثر جذب نور دچار تجزیه و تحلیل و تغییر شوند ظروف تیره استفاده می گردد. بطری های کهربایی و آبی محافظت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش و نورهای مضر برای محصولات حساس به نور ایجاد می کنند. برای مثال در آزمایشگاه ها برای کار کردن با اسید نیتریک غلیظ، پرمنگنات پتاسیم و هیدروژن پراکسید از این قبیل بطری ها استفاده می شود.

روغن و اسانس ها، اکسیداسیون سریع مواد شیمیایی موجود در اسانس را تغییر می دهد، باعث تجزیه آنها شده و اثربخشی کمتری دارد. باید در نظر داشته باشید که نور چگونه بر محصول شما تأثیر می‌گذارد.

بطری های آبی و سبز ممکن است از نظر بصری جذاب تر باشند، اما محافظت زیادی از روغن های شما ارائه نمی دهند. این رنگ ها کمی گرانتر از بطری های دیگر هستند با این وجود قادر به محافظت از محصول در برابر اشعه UV نیستند.

بطری های شیشه ای شفاف روغن ها را خراب نمی کنند؛ با این حال، هیچ محافظت نوری هم ایجاد نمی کنند. برای اسانس ‌هایی که به دلیل اکسیداسیون تجزیه می ‌شوند یا کندتر استفاده می ‌شوند شیشه شفاف بهترین گزینه نیست. اگر اسانسی را بسته بندی می کنید که ماندگاری طولانی ندارد یا در یک فضای تاریک نگهداری می شود، می توانید رنگ های شیشه ای روشن تر را انتخاب کنید.

*حتماً دستورالعمل‌های مورد نیاز در مورد نگهداری محصول را روی بطری درج کنید.

خرید قطره چکان

شرکت مه پلاست با تولید با کیفیت ترین قطره چکان های پلاستیکی و شیشه ای با قیمت های مناسب آماده پذیرش سفارش های شما مشتریان محترم می باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][woodmart_button style=”3d” shape=”semi-round” woodmart_css_id=”611cbb48bf146″ title=”برای تهیه ی انواع ظروف پت با مجموعه ی مه پلاست از طریق صفحه تماس با ما در تماس باشید.” link=”url:https%3A%2F%2Fmahplast.com%2F%25d8%25aa%25d9%2585%25d8%25a7%25d8%25b3-%25d8%25a8%25d8%25a7-%25d9%2585%25d8%25a7%2F|title:%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%85%D8%A7||” full_width=”no” button_inline=”no”][/vc_column][/vc_row]