خرید ظروف پت | همه چیز درباره ظروف پت

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

پت چیست؟

پت یا پلی اتیلن ترفتالات نوعی رزین پلیمری است که در ساخت ظروف پت همچون بطری پت، بطری پت دارویی، ظروف پت فریزری و … استفاده میشود. پت معمولا یا تزریق میشود یا اکسترود میشود و به شکل بطری یا قالب هایی برای بسته بندی انواع مواد غذایی و محصولات مصرفی استفاده میشود.

چرا PET برای بسته بندی بسیاری از اقلام استفاده میشود؟

پلی اتیلن ترفتالات یکی از با ارزش ترین موارد برای بسته بندی است چراکه سبک بوده، غیر فعال است،قیمت اش اقتصادی است.امنیت پت برای غذاها،نوشیدنی ها و کاربردهای پزشکی و دارویی بسیار بالا است.

پت برای چه مواردی استفاده میشود؟

از ظروف پت برای بسته بندی نوشیدنی ها همچون ماشعیر، آب، آب میوه و بسته بندی دیگر مواد غذایی مثل روغن سرخ کردنی،پوشش سالادها، ظروف شامپو و صابون میشود. گریدهای برتر PET برای تهیه و ساخت بسته بندی های با کیفیت تر مثل ظروف ماکروفری که قرار است در ماکروفر قرار بگیرند استفاده میشود.

پت از چی ساخته شده است؟

پت یا پلی اتیلن ترفتالات یک پلیمری است که از ترکیب اتیلن گلایکول با ترفتالیک اسید ساخته میشود.گرانول های رزین پت وقتی گرما داده میشود به شکل مذاب درامده و درون قالب تزریق پلاستیک تزریق میشود و به هرشکلی میتواند دراید. پت اولین بار در آمریکا ساخته شد.

چطور میتوان ظروف پت را از دیگر پلاستیک ها تشخیص داد؟

ظروف پلی اتیلن پرتفتالات معمولا شفاف هستند و در هنگام قالب گیری ظروف پت علامت PET را روی ان هک میکنند تا بازیافت راحت تر باشد.

چرا گاهی اوقات به پت،پلی استر هم گفته میشود؟

پلی اتیلن ترفتالات اسم شیمیایی پلی استر است.زمانی که از پت برای ساخت لیف و نخ استفاده میشود معمولا پلی استر می گویند اما زمانی که برای بطری و قوطی و… استفاده میشود پت گفته میشود.

منبع[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_heading main_heading=”انواع ظروف پت” heading_tag=”h3″][/ultimate_heading]

[/vc_column][/vc_row]