انواع شیشه روغن

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]روغن ها انواع متفاوتی دارند؛ ویژگی مشترک در تمامی آنها اهمیت بسته بندی و نگه داری است. روغن ها را با توجه به طول زمان مصرف و نوع کارکرد می توان در بطری های پلاستیکی و یا شیشه ای ذخیره سازی کرد. روغن های کوچک و کم مصرف تر مانند آرگان، نارگیل و غیره را می توان در شیشه های کوچک قطره چکان نیز نگه داری کرد. این شیشه ها نه تنها حفاظت بهتری برای این دست محصولات فراهم می کنند بلکه با پیپت می توان مقدار کمی از آنها را برداشته و استفاده کرد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”1505″ img_size=”” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]بخش وسیعی از صنعت تولید ظروف نگه داری روغن، مربوط به روغن های خوراکی مانند شیشه روغن زیتون، شیشه روغن سرخ کردنی و پخت و پز می باشد. روغن های آشپزی نه تنها به طبخ درست غذا کمک می کنند بلکه طعم آن را نیز افزایش می دهند. برای هر دو گروه تولید و مصرف کننده حائز اهمیت است که شیشه مورد نظر روغن را تازه نگه دارد و از انقضاء زود آن جلوگیری کند، روغن را به راحتی پخش کند و هم چنین ضد هوا، ضد نور و ضد نشت باشد. گروه تولیدی مه پلاست با در نظر گرفتن تمام جوانب با کیفیت ترین شیشه روغن را در بازار عرضه می کند.

چرا شیشه برای نگه داری روغن بهتر است؟

گرما، نور، اکسیژن، رطوبت و نور خورشید عواملی هستند که می توانند بر تاریخ انقضای روغن شما تأثیر بگذارند؛ در نتیجه باید همیشه در ظروف مرغوب، در جای خشک و خنک نگهداری شوند. شیشه یکی از محبوب ‌ترین گزینه ‌های بسته ‌بندی روغن ‌های ضروری است، زیرا روغن‌ به دلیل ماهیت شیشه آسیب نمی بیند. جفت شدن بطری شیشه ای با یک درب ضد هوا بهترین بسته بندی را به شما ارائه می دهد.

تمام روغن های گیاهی حاوی اسیدهای چرب غیراشباع هستند. آنها پس از قرار گرفتن در معرض دمای بالا و هوا برای مدت طولانی خراب می شوند. آنها باید از اصول آب بندی، محافظت در برابر نور و حفظ گرما پیروی کنند. اگر یک بطری بزرگ روغن دارید، فقط مقداری از آن را در یک بطری کوچکتر ریخته و از شیشه روغن کوچکتر برای پخت و پز روزانه استفاده کنید. کاهش دفعات باز و بسته کردن بطری بزرگ تر به تازگی روغن کمک میکند.

 

شیشه روغن زیتون

اکسیژن باعث اکسیداسیون روغن ها می شود و آن را فاسد می کند. این عامل، ماندگاری و کیفیت روغن زیتون (و بسیاری از روغن ها و چربی های دیگر) را تا حد زیادی کاهش می دهد.

ماندگاری روغن زیتون به دلیل بروز طعم های بد در روغن در طول زمان محدود می شود. این طعم ها می توانند به دلیل واکنش های شیمیایی مختلف، به ویژه اکسیداسیون، ایجاد شوند. رنگدانه ها (مانند کلروفیل) و همچنین اسیدهای چرب غیر اشباع و همچنین سایر اجزای جزئی دیگر می توانند تحت تأثیر نور و اکسیژن اکسید شوند. به این ترتیب، بهتر است روغن زیتون را دور از نور و اکسیژن نگهداری کرد. (ظرف بسته بندی باید بسته نگه داشته شود).

چرا روغن زیتون در بطری های سبز بسته بندی می شود؟

پایداری روغن زیتون دلیل تولید ظروف متفاوات برای بسته بندی انواع مختلف روغن زیتون است. ظروف فلزی غیر شفاف از روغن زیتون در برابر نور و هوا محافظت می کند. بطری های شیشه ای با رنگ تیره، به خصوص سبز (برای جلوگیری از اکسیداسیون کلروفیل)، به خوبی از آن محافظت می کنند. از طرف دیگر بطری های پلاستیکی شفاف محافظت کمتری را ارائه می دهند. روغن های تصفیه نشده نسبت به روغن های تصفیه شده سریع تر فاسد می شوند.

 

شیشه روغن زیتون معمولا یک بطری ای تیره به رنگ سبز تیره یا قهوه ای تیره می باشد. اسید چرب‌غیراشباع موجود در روغن زیتون کاملاً ناپایدار است. هنگامی که در معرض نور خورشید یا دمای بالا قرار می گیرد، به سرعت تغییر می کند، بنابراین اثر خود را برای محافظت از قلب و مغز از دست می دهد. در عین حال، برخی از یون‌ های موجود در فلز نیز ممکن است با اسیدهای چرب غیراشباع واکنش داده و بر کیفیت تأثیر بگذارند، بنابراین نمی‌توان از بسته ‌بندی فلزی استفاده کرد. این به ما یادآوری می کند که روغن زیتون باید سعی کنید بسته بندی های کوچک بخرید. هنگام خرید و ذخیره سازی روغن زیتون به تهیه ظروف شیشه ای تیره برای نگهداری آن توجه کنید؛ آن را در مکانی تاریک، تهویه شده، خشک نگهداری کرده و در اسرع وقت مصرف کنید. در صورتی که روغن زیتون برای مدت طولانی با هوا در تماس باشد، تخریب اکسیداتیو رخ می دهد.

 

برای تهیه‌ی انواع شیشه روغن با مجموعه‌ی مه پلاست از طریق صفحه‌ی تماس با ما در ارتباط باشید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][woodmart_button style=”3d” shape=”semi-round” woodmart_css_id=”611cbb48bf146″ title=”برای تهیه ی انواع ظروف پت با مجموعه ی مه پلاست از طریق صفحه تماس با ما در تماس باشید.” link=”url:https%3A%2F%2Fmahplast.com%2F%25d8%25aa%25d9%2585%25d8%25a7%25d8%25b3-%25d8%25a8%25d8%25a7-%25d9%2585%25d8%25a7%2F|title:%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%85%D8%A7||” full_width=”no” button_inline=”no”][/vc_column][/vc_row]